FORMULA KEJAYAAN!!!

Having a STRONG DREAM or GOAL is such an important ingredient to SUCCESS!!!
Impian + Keinginan + Tindakan = KEJAYAAN (KEKAYAAN)"Ricky Eng Tong Kok"

Flashwidgetz

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Wednesday, July 14, 2010

Perbandingan Francais Sistem dan Pemasaran Jaringan

Perbezaan antara aktif dan pasif income.Aktif income merupakan zon merbahaya!why? when work stop,income stop manakala,Pasif income- anda akan mendapat financial security..freedom!
Active Income - Get pay on what you do now.When you stop working, No More Income.
Passive Income - Get pay on what you did before. When you stop working, Still receive income!

Bagaimana untuk mendapatkan pasif income ini?

"Conventional thinking 'go to college..work hard..earn money..and climb the corporate ladder' was the poor dad's advice....But...kiyosaki's rich dad was the father of a friend who encouraged his own son and kiyosaki not to work for money, but to let money work for them!"
Thinking different! if you want to have more, you have to think like the store. So,if you want what millionaires have, you have to do what millionaires do!
Think Big n you'll live big.You'll live big in happiness.You'll live big in accomplishment.Big in income.Big in friends.Big in respect.
Start with a difference in reality,a willingness to study,but not study for grades,n a willingness to work for free.

Sebenarnya..ada cara bagaimana untuk anda mendapatkan kehidupan yang luar biasa dari kehidupan orang lain disekeliling anda...iaitu..anda bukan lagi tergolong dikalangan orang-orang yang mendapat hanya aktif income itu.

Ok, contoh di sini ya..

One of the biggest franchises that you can find almost in every part of the World would be McDonalds.Franchising has been a real boon to consumers, because with a franchise,a successful product or service can be duplicated in hundreds or thousands of different locations all over the world!

McDonald's Corporation Menawarkan francais yg terjamin.Kerana ia mempunyai training center yg moden iaitu Hamburger University.Untuk mendapatkan francais ini,anda perlu berkursus di Hamburger University dan belajar untuk meniru kaedah mereka.Sekiranya anda tidak mahu meniru kaedah mereka,anda tidak akan ditawarkan francaisnya.Ini kerana McDonald's tidak mahu sesiapa yang memegang francaisnya gagal.

The better you are at copycatting the system that already exists, the more successful you will be...Tapi..persoalannya..adakah anda mampu untuk mendapatkan francais McDonald's ini?
You know..McDonald's didn't start off with 30,000 plus restaurants all over the world.They started off with just one restaurant-and then opened another restaurant just like the first one.

Untuk pengetahuan, Syarikat besar yang menggunakan sistem Network Marketing mempunyai persamaan dengan Francais Sistem ini. Seseorang pemegang francais akan disokong sepenuhnya oleh company dengan menyediakan produk yang bermutu tinggi dan kaedah perniagaan yang lengkap dengan latihan dan disokong dengan bahan maklumat me
ngenai perkhidmatan dan produk. Dalam Network Marketing ini francais adalah pengedar.

Rahsia sesuatu kejayaan dalam kedua-dua sistem ini, adalah terletak pada kaedahnya. Kejayaan anda adalah mengikut kemampuan anda untuk meniru dengan bijak kaedah tersebut dan disamping produk yang berkualiti, anda akan mendapat kejayaan yang tanpa sempadan.

Anda merupakan pemilik dalam perniagaan anda sendiri dan setiap pengedar anda adalah pemilik kepada perniagaan masing-masing. Yang paling utama untuk ditekankan di sini....dalam perniagaan Network Marketing atau Pemasaran Jaringan ini ialah ia bermodalkan hanya beberapa ringgit sahaja!,Tiada mempunyai pekerja dan tidak memerlukan premis. Ini memang terbukti terjamin kerana anda tidak memerlukan kos yang tinggi seperti tidak perlu untuk membeli atau menyewa kedai dan juga tidak perlu pening kepala dalam menguruskan pembayaran gaji kepada pekerja. SENANG KAN?

OK..seterusnya..ada perbezaan yang amat ketara dalam perniagaan francais dan Pemasaran jaringan ini. Iaitu, sekiranya anda membuka Francais McDonald's contohnya, anda tidak mempunyai kebebasan dan terikat dengan pertumbuhan linear. Maksudnya di sini...berapa banyak pun anda membuka dan menambahkan francais anda itu...pertumbuhan perniagaan anda tetap hanya secara linear. Keuntungan anda hanya terletak kepada berapa jumlah francais yang anda ada dan tidak boleh mendapat lebih dari itu.

Berbanding dengan Pemasaran Jaringan atau Network Marketing ini...Anda merupakan pengedar yang bebas! Anda memiliki Company KUKUH yang menyediakan Produk berkualiti tinggi dan tidak perlu diragui lagi, serta anda Disediakan dengan satu Sistem Pendidikan yang memang telah terbukti di seluruh dunia. Anda tidak perlu memeningkan kepala untuk create atau mencipta sendiri produk dan sistem untuk menjalankan perniagaan ini. Semua sudah tersedia di depan mata!

Anda hanya perlu membuat keputusan sahaja samada untuk menjalankan perniagaan ini secara serius atau tidak. Keputusan untuk berubah dan mendapat kebebasan peribadi hanya terletak pada diri anda sahaja. Menjalankan perniagaan ini hanya mudah sahaja...Anda boleh menaja seberapa ramai yang anda suka...untuk menjadi pengedar seperti anda juga. Anda hanya perlu membimbing mereka dan meniru kaedah yang anda lakukan.

Kaedah ini hanyalah perlu meniru sahaja...duplicatable system...Ok..persoalan saya untuk anda...adakah perniagaan konventional besar di luar sana akan mengajar anda bagaimana untuk melakukan perniagaan yang berjaya seperti mereka?Adakah mereka akan memberikan segala rahsia kejayaan untuk anda berjaya sepertinya? Sekiranya ia dibongkar, dan anda melakukan perniagaan seperti mereka, maksudnya anda sudah menjadi pesaing kepada perniagaan mereka.

Dalam Pemasaran Jaringan ini mudah...makin rajin kita mengajar orang lain meniru apa yang kita lakukan dalam mencapai kejayaan..makin berjaya kita...bila orang atau pengedar yang kita ajar mengajar pengedar lain pula...kita sama-sama akan berjaya...tiada erti PERSAINGAN lagi...
Malah ia merupakan suatu sistem yang amat mulia. Kita membantu orang lain dan ia akan berterusan tanpa sempadan dan had...Sekiranya kita sudah membantu dan menjayakan orang lain...secara tidak langsung..kita sudah membuat amal jariah...Dalam agama Islam sendiri...apakah yang akan kita bawa apabila sudah meninggal dunia?..Yang membantu kita hanyalah Doa dari anak-anak yang soleh dan juga amalan, sedekah dan amal jariah yang dilakukan di dunia ini.





See U At The Top!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Coretan

Link Exchange