FORMULA KEJAYAAN!!!

Having a STRONG DREAM or GOAL is such an important ingredient to SUCCESS!!!
Impian + Keinginan + Tindakan = KEJAYAAN (KEKAYAAN)"Ricky Eng Tong Kok"

Flashwidgetz

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Tuesday, January 1, 2013

'CARING'



CARING...sangat penting dalam membina organisasi anda...Adakah anda mempunyai ciri ciri itu dalam diri? Check yourself.....suatu organisasi perniagaan ini memerlukan seorang pemimpin yang baik dan perihatin terhadap organisasi bawahanya.

Berjaya atau tidak organisasi anda terletak pada diri anda sendiri dalam menguruskan kumpulan. Adakah diri anda punya potensi sebagai seorang pemimpin yang caring?...Sentiasa menjaga dan ya...sebagai seorang yang perihatin?

Dalam organisasi anda...salah seorang mengatakan.." Saya mahu Berjaya, Saya mahu buat" dengan bersungguh2 dan tidak pernah pudar kecekalan dalam dirinya untuk berjaya. Apa yang patut seorang pemimpin yang perihatin lakukan? Sebelum sesuatu terlambat...sebagai seorang pemimpin yang perihatin...u mesti pegang dia kuat2...u jaga dia...sebab orang mahu berjaya seperti ini perlukan u sebagai pemimpin dan contoh yang baik.

Jadi apa perlu buat?u mesti bagi satu 'Hope'....satu pengharapan...contohnya" ok..kami sedang berusaha untuk mencari penyelesaian masalah...dan 'where n how'?...Jangan biarkan seseorang menunggu...dan menunggu....tanpa respon baik daripada u sebagai seorang pemimpin..Jadila sebagai seorang pemimpin yang mengambil berat terhadap permasalahan...Kalau sekadar mengatakan 'yes..u can do it'..Bagus ayat ini...but How? kepada siapa mahu mereka submit? Di mana mahu mereka bawa kumpulan mereka untuk pelajari selok belok perniagaan ini? Untuk mereka membina jatidiri...membina keyakinan diri?

Bila organisasi u keluar..secara emosional...mereka adalah 'manusia2 sombong'...menuding jari pada orang lain. Macamana orang mahu submit pada u..sekiranya sikap sebegini ada dalam diri?U must learn...banyakkan lagi belajar...The next time you want to lash out, hold your tongue for five minutes, and give yourself a chance to cool down and look at things more rationally.


Believe in others before they believe in you!

Add value to others before they add value to you! A basic truth of life is that people will always move toward anyone who increases them and away from others who devalue them.

Masalah utama dalam kejayaan organisasi itu adalah yang paling utama, KOMUNIKASI...Tetapi, masalah dalam komunikasi ini sebenarnya dapat diselesaikan melalui perhubungan. Contohnya...lagi banyak sesuatu kumpulan itu mengenali antara satu sama lain, mempunyai dan memfokuskan matlamat yang sama, sesuatu masalah komunikasi tidak akan wujud dan dapat diselesaikan dengan mudah.

Yes...yang paling penting..you kenali diri mereka...karektor mana ada dalam diri mereka dan how untuk mengatasi...bukan hanya dengan mengutuk individu di bawah organisasi you. Buku personality plus...penting untuk dibaca dan harus khatam...baru you boleh handle manusia.

Kejayaan akan dicapai oleh anda dalam perniagaan yang mempunyai value tinggi ini...when you berjaya handle people! Manusia (dalam organisasi) punya...pelbagai emosi tapi mempunyai matlamat yang sama.

Seperti yang disebutkan tadi..sesuatu perhubungan memerlukan perhatian disebabkan perhubungan ini boleh mencetuskan konflik. Seseorang yang Hebat dalam satu satu kumpulan mestilah mempunyai sikap pandai menyesuaikan diri dalam apa jua situasi. Memberikan komitmen yang bagus, dan mempunyai komunikasi yang baik dengan semua dalam kumpulan pasukan.

Dia.. Seorang pemimpin yang berjaya sudah semestinya seseorang yang boleh dipercayai dan berdisiplin, sentiasa memperbaiki diri dan juga mempunyai sikap berorientasikan penyelesaian.

Untuk menjadikan seseorang pemimpin itu berjaya, mereka sudah pastinya mempunyai kualiti dan attitude yang bagus. Plbagai situasi dalam berinteraksi akan dihadapi, tapi bila diri you pandai handle Yes! you akan berjaya!

See you at the Top!




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Coretan

Link Exchange